♛αяαмεsн♛

من به هرچی بخوام میرسم

3)سند2030

  • ۲۲:۵۳

6- این سند با اطلاعاتی درباره ی وضعیت فرهنگی، اجتماعی و آسیب هایی که در کشورهای مختلف جهان وجود دارد، تهیه و تنظیم شده است و رویکردی در جهت کاهش و رفع آن آسیب ها دارد. دو آسیب مهم در این سند مورد توجه قرار دارد: یکی نابرابری فرصت های آموزشی که بیشتر متوجه برخی کشورهای عربی است و دیگری بروز آسیب های اجتماعی شدید در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی و آمریکایی در جهان در خصوص مسائل جنسی، گسترش جمعیت های هم جنس باز و تعاریف جدی از خانواده و ... . لذا یکی از اهداف سند مذکور کاهش این آسیب هاست که توصیه کرده کشورهای مختلب با لحاظ تنوع فرهنگی، دینی، جغرافیایی و ... متناسب با شرایط خودشان برای این موضوع تدابیر آموزشی در جهت کاهش این آسیب ها بیندیشند. طبیعی است که اگر ایران از برخی از این آسیب ها به دور باشد، اصلا نیازی به چنین تمهداتی نیست. از سوی دیگر اگر هم نیاز به چنین آموزش هایی بود، متخصصان تعلیم و تربیت کشور متناسب با شئونات کلی دینی و فرهنگی مردم و کشور، مانند همه ی برنامه های درسی دیگر، برایش برنامه درسی تهیه کرده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می رسانند. 


7- گفته اند که مفاهیم این سند مبهم است و امکان تفسیرهایی دارد که برخلاف ارزش های دینی و فرهنگی جامعه ی ماست و لذا نباید آن را امضاء می کردند. خوب با شرطی که در امضای سند گذاشته شده است، اگر برفرض چنین تفسیرهایی امکان پذیر بود، آسیب دیدن جامعه و کشور از این زاویه منتفی است. در ثانی هر فردی که با ساختار یونسکو از لحاظ حقوقی آشنایی دارد، الزام اجرایی و اظهار نظر رسمی درباره ی اسناد یونسکو، برعهده ی نظام پارلمانی (قوه ی مقننه) کشورهاست. اگر مجلس شورای اسلامی سند مذکور را کلا فاقد اعتبار بداند، هیچگونه الزام و تعهدی برای ایران به همراه نخواهد داشت و اگر آن را اجرایی کند، می تواند با حق تحفظ حقوقی هر بخشی را که قبول نداشت، صریحا بدان اشاره کرده و کنار نهد. لذا هیچ جای نگرانی نیست. البته اگر مقامات مسئول رسمی درباره ی بندهایی از سند مذکور اظهاراتی بکنند، احتمال لازم الاجرا شدن آن(با رعایت همان شرطی که در امضای سند از سوی ایران گذاشته شده است) ممکن است پیگیری شود. از این مقامات دولت تا کنون درباره ی این سند بسیار هوشمندانه سخن رانده اند تا باعث هیچگونه تعهدی نشود. دوستان و دلسوزان نظام هم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای رسمی کشور هستند، لطف کنند در جهت رعایت مصالح ملی کشور و آشنایی با مبانی حقوق بین الملل و رعایت آن در سخنان خود، موجب بروز مشکل برای کشور نشوند.  


8- گفته اند ما خودمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی داریم، چرا باید خود را ملزم به اجرای این سند کنیم؟ این سند با توضیحاتی که داده شد، در بسیاری از موارد همسو با اسناد بالادستی ماست و امضای آن به معنی کنار نهادن اسناد بالادستی نظام نیست. 


9- گفته اند که این سند باعث می شود که نیرهای استکباری و نظام های لیبرالی بر آموزش و پرورش ما حاکم شوند!!! خوب است دوستان به سخنانی که می گویند بیشتر توجه کنند. این جمله یعنی که ایران فاقد هرگونه نظام حکومتی، سیاسی، مجلسف قوای سه گانه و ... است و با چند ورق کاغذ آن هم با توضیحاتی درباره ی حق تحفظ و ... می شود نظام آن را یک شبه لیبرالیستی کرد و همه ی مردم و فرزندانشان را همجنس باز نمود. این سند رد راستای کاهش این مسائل است دوستان عزیز و ناآگاه. این سخنان توهین به شعور ملت بزرگ ایران، توهین به رهبری نظام، توهین به مجلس، توهین به قوه ی قضائیه و کل مردم ایران است. یعنی مردم ایران یک عده افراد منفعل و تهی مغز هستند که فقط ابزار دست چند ورق کاغذ می شوند. آیا ملت بزرگ ایران را اینگونه می شناسید؟ 


10- لذابه ملت بزرگ و شریف ایران اطمینان خاطر می دهم که هیچ آسیب و صدمه ای از ناحیه ی سند مذکور متوجه تعلیم و تربیت فرزندان مان نمی شود. 


11- سند مذکور بسیار تأکید بر فرصت های برابر آموزشی فارغ از رنگ، نژاد، طبقه و ... برای همگان دارد. یک دیپلماسی فعال از سوی ایران و وادار کردن کشورهایی چون آمریکای جنایتکار در امضای این سند، همواره ایران را محق و بازخواست کننده از نظام تربیتی کشورهایی چون آمریکا می کند که هرگز فرصت های برابر تربیتی برای هیچکس نداشته اند. جمهوری اسلامی ایران با برخورد فعال با این سند می تواند در رو سیاه کردن، اثبات تبعیض و ضایع کردن حقوق انسان ها در کشورهایی چون آمریکا در سازمان ملل دائم جبهه ی حق به جانب داشته باشد و از همین فرصت دیپلماسی برای رسوایی آنها و احیای حقوق ملت شریف ایران بهترین استفاده را ببرد.


دکتر مرتضی گوهری پور



کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آدمک آخر دنیاست بخند...
آدمک مرگ همین جاست بخند...
دستخطی که تورا عاشق کرد...
شوخی کاغذی ماست بخند...
آدمک خر نشوی گریه کنی...
کل دنیا سراب است بخند...
آن خدایی که بزرگش خواندی...
بخدا مث تو تنهاست بخند...(*_*)
Designed By Erfan Powered by Bayan